Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 168 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 46 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV147,5 %36,3 %1 158 00097 %
Yle TV26,5 %5,3 %1 038 00087 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,2 %933 00078 %
Yle yhteensä57,6 %45,9 %1 158 00097 %
MTV317,7 %25,1 %1 103 00092 %
Sub1,5 %1,9 %733 00061 %
AVA1,5 %1,4 %666 00056 %
C More Total0,4 %0,4 %129 00011 %
MTV yhteensä21,1 %28,9 %1 119 00093 %
Nelonen6,1 %9,5 %1 028 00086 %
Jim1,8 %2,1 %704 00059 %
Liv1,2 %1,0 %658 00055 %
Hero0,7 %0,9 %489 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %13,5 %1 058 00088 %
TV51,6 %1,5 %749 00063 %
Kutonen1,5 %1,3 %529 00044 %
Frii1,6 %1,9 %466 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %22 0002 %
TLC1,3 %1,7 %472 00039 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,7 %877 00073 %
STAR Channel1,4 %1,2 %503 00042 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %494 00041 %
Disney Finland3,3 %2,6 %688 00057 %
Paramount Network0,1 %0,0 %79 0007 %
AlfaTV0,6 %1,1 %457 00038 %
Muut1,2 %1,3 %215 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 168 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.