Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,5 %28,0 %1 301 00093 %
Yle TV27,8 %7,2 %1 160 00083 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,9 %892 00064 %
Yle yhteensä46,0 %38,1 %1 327 00095 %
MTV316,5 %21,5 %1 270 00091 %
Sub3,8 %4,4 %919 00066 %
AVA2,1 %2,2 %800 00057 %
C More Total0,4 %0,2 %179 00013 %
MTV yhteensä22,8 %28,3 %1 292 00092 %
Nelonen9,3 %12,6 %1 174 00084 %
Jim2,3 %2,5 %814 00058 %
Liv1,8 %1,9 %760 00054 %
Hero1,2 %1,6 %607 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,6 %1 212 00086 %
TV52,6 %2,3 %885 00063 %
Kutonen2,4 %2,3 %723 00052 %
Frii1,8 %2,1 %568 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %56 0004 %
TLC1,6 %1,7 %455 00032 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,7 %1 072 00076 %
STAR Channel2,5 %2,0 %647 00046 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %610 00043 %
Disney Finland4,8 %3,8 %826 00059 %
Paramount Network0,3 %0,2 %144 00010 %
AlfaTV0,2 %0,3 %383 00027 %
Muut2,7 %1,9 %274 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 356 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.