Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 299 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,9 %28,0 %1 968 00076 %
Yle TV28,9 %7,0 %1 754 00067 %
Yle Teema&Fem2,6 %3,0 %1 192 00046 %
Yle yhteensä47,4 %38,0 %2 113 00081 %
MTV315,8 %21,7 %1 950 00075 %
Sub4,2 %5,1 %1 465 00056 %
AVA1,4 %1,5 %1 017 00039 %
C More Total0,9 %0,6 %298 00011 %
MTV yhteensä22,3 %28,9 %2 080 00080 %
Nelonen8,2 %11,7 %1 809 00070 %
Jim2,6 %2,8 %1 191 00046 %
Liv1,1 %1,2 %1 006 00039 %
Hero1,1 %1,5 %794 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %17,2 %1 915 00074 %
TV52,2 %2,0 %1 228 00047 %
Kutonen3,1 %2,9 %1 061 00041 %
Frii1,3 %1,5 %665 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %96 0004 %
TLC0,9 %1,1 %640 00025 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,9 %1 597 00061 %
STAR Channel3,1 %2,6 %1 017 00039 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %879 00034 %
Disney Finland5,9 %4,7 %1 304 00050 %
Paramount Network0,3 %0,2 %222 0009 %
AlfaTV0,4 %0,6 %514 00020 %
Muut2,8 %2,4 %585 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 299 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.