Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 126 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,8 %28,4 %1 851 00077 %
Yle TV28,4 %7,0 %1 622 00067 %
Yle Teema&Fem2,6 %3,0 %1 143 00047 %
Yle yhteensä47,8 %38,3 %1 963 00081 %
MTV315,9 %21,5 %1 833 00076 %
Sub4,1 %5,1 %1 376 00057 %
AVA1,4 %1,5 %986 00041 %
C More Total0,6 %0,5 %258 00011 %
MTV yhteensä22,0 %28,7 %1 947 00081 %
Nelonen8,0 %11,7 %1 686 00070 %
Jim2,6 %2,8 %1 158 00048 %
Liv1,1 %1,3 %964 00040 %
Hero1,1 %1,5 %772 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %17,2 %1 788 00074 %
TV52,2 %2,0 %1 191 00049 %
Kutonen3,2 %2,9 %1 040 00043 %
Frii1,3 %1,5 %644 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %84 0003 %
TLC0,9 %1,1 %616 00025 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,9 %1 523 00063 %
STAR Channel3,1 %2,6 %956 00040 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %848 00035 %
Disney Finland6,0 %4,7 %1 236 00051 %
Paramount Network0,3 %0,2 %212 0009 %
AlfaTV0,4 %0,6 %505 00021 %
Muut2,6 %2,2 %524 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 126 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.