Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 437 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,6 %26,4 %2 040 00076 %
Yle TV28,1 %6,6 %1 927 00072 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,9 %1 327 00050 %
Yle yhteensä46,5 %36,8 %2 244 00084 %
MTV319,8 %26,6 %2 067 00077 %
Sub2,4 %2,7 %1 349 00050 %
AVA2,0 %1,7 %1 055 00039 %
C More Total0,3 %0,1 %161 0006 %
MTV yhteensä24,5 %31,2 %2 175 00081 %
Nelonen8,9 %13,3 %1 865 00070 %
Jim2,0 %1,6 %1 127 00042 %
Liv2,1 %1,8 %1 185 00044 %
Hero0,7 %1,0 %668 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,6 %2 050 00077 %
TV52,8 %2,9 %1 296 00048 %
Kutonen1,1 %1,1 %828 00031 %
Frii2,2 %2,2 %730 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %64 0002 %
TLC2,7 %2,4 %809 00030 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,7 %1 631 00061 %
STAR Channel2,1 %2,2 %936 00035 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %671 00025 %
Disney Finland3,5 %3,2 %1 172 00044 %
Paramount Network0,4 %0,4 %220 0008 %
AlfaTV0,2 %0,3 %480 00018 %
Muut2,2 %1,8 %578 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 437 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.