Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 290 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %26,8 %1 893 00073 %
Yle TV28,8 %7,2 %1 838 00071 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,9 %1 265 00049 %
Yle yhteensä45,6 %37,9 %2 111 00081 %
MTV316,6 %23,0 %1 885 00072 %
Sub3,5 %3,8 %1 375 00053 %
AVA1,4 %1,4 %973 00037 %
C More Total1,0 %0,9 %270 00010 %
MTV yhteensä22,4 %29,1 %2 043 00079 %
Nelonen7,8 %11,1 %1 787 00069 %
Jim3,1 %2,8 %1 225 00047 %
Liv1,2 %1,2 %1 010 00039 %
Hero1,0 %1,2 %804 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,3 %1 927 00074 %
TV52,7 %2,7 %1 252 00048 %
Kutonen3,0 %2,8 %1 075 00041 %
Frii1,4 %1,5 %725 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %106 0004 %
TLC1,1 %1,0 %668 00026 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,4 %1 563 00060 %
STAR Channel3,2 %2,8 %1 070 00041 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %874 00034 %
Disney Finland6,4 %5,2 %1 322 00051 %
Paramount Network0,3 %0,3 %278 00011 %
AlfaTV0,2 %0,3 %503 00019 %
Muut3,3 %2,6 %615 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 290 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.