Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 233 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %27,1 %1 912 00076 %
Yle TV27,8 %5,2 %1 666 00067 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %1 204 00048 %
Yle yhteensä43,1 %35,1 %2 048 00082 %
MTV320,7 %26,8 %1 961 00078 %
Sub2,6 %2,8 %1 214 00049 %
AVA2,2 %2,1 %1 001 00040 %
C More Total0,4 %0,3 %190 0008 %
MTV yhteensä26,0 %32,1 %2 080 00083 %
Nelonen9,3 %12,1 %1 764 00071 %
Jim2,1 %2,2 %1 025 00041 %
Liv2,3 %1,9 %995 00040 %
Hero1,0 %1,2 %708 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,5 %1 936 00077 %
TV53,0 %3,2 %1 239 00050 %
Kutonen1,2 %1,2 %767 00031 %
Frii2,3 %2,3 %783 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0002 %
TLC2,8 %2,8 %801 00032 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,8 %1 570 00063 %
STAR Channel2,1 %1,9 %762 00030 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %679 00027 %
Disney Finland3,9 %3,2 %1 066 00043 %
Paramount Network0,4 %0,3 %213 0009 %
AlfaTV0,3 %0,5 %510 00020 %
Muut2,0 %1,6 %454 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 233 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.