Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %26,7 %1 972 00074 %
Yle TV28,1 %5,3 %1 781 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %1 278 00048 %
Yle yhteensä43,0 %34,7 %2 174 00081 %
MTV320,7 %27,0 %2 094 00078 %
Sub2,7 %2,8 %1 270 00047 %
AVA2,2 %2,1 %1 022 00038 %
C More Total0,5 %0,4 %211 0008 %
MTV yhteensä26,1 %32,3 %2 224 00083 %
Nelonen9,4 %12,4 %1 866 00070 %
Jim2,1 %2,2 %1 060 00040 %
Liv2,3 %2,0 %1 027 00038 %
Hero1,0 %1,2 %716 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,7 %2 048 00076 %
TV52,9 %3,1 %1 253 00047 %
Kutonen1,3 %1,2 %792 00030 %
Frii2,3 %2,2 %786 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC2,7 %2,8 %815 00030 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,8 %1 609 00060 %
STAR Channel2,1 %1,9 %773 00029 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %693 00026 %
Disney Finland3,8 %3,1 %1 087 00041 %
Paramount Network0,4 %0,3 %213 0008 %
AlfaTV0,3 %0,5 %510 00019 %
Muut2,1 %1,6 %492 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 395 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.