Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 059 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %25,3 %1 562 00062 %
Yle TV29,1 %8,0 %1 283 00051 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,6 %1 000 00040 %
Yle yhteensä43,2 %37,9 %1 735 00069 %
MTV319,4 %25,8 %1 588 00064 %
Sub3,1 %3,0 %983 00039 %
AVA3,4 %3,8 %658 00026 %
C More Total0,4 %0,3 %129 0005 %
MTV yhteensä26,3 %32,9 %1 742 00070 %
Nelonen5,6 %5,7 %1 215 00049 %
Jim2,3 %2,1 %720 00029 %
Liv2,7 %2,3 %811 00032 %
Hero1,0 %1,1 %477 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %11,3 %1 444 00058 %
TV52,5 %2,8 %812 00032 %
Kutonen1,2 %0,9 %601 00024 %
Frii2,5 %2,5 %532 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC4,3 %4,3 %646 00026 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,6 %1 227 00049 %
STAR Channel2,5 %2,7 %654 00026 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %493 00020 %
Disney Finland4,5 %4,0 %870 00035 %
Paramount Network0,4 %0,3 %158 0006 %
AlfaTV0,8 %1,0 %318 00013 %
Muut2,7 %2,0 %415 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 059 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.