Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 066 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,5 %26,0 %1 563 00063 %
Yle TV27,7 %7,4 %1 266 00051 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,2 %916 00037 %
Yle yhteensä44,4 %37,7 %1 745 00070 %
MTV318,7 %26,0 %1 587 00063 %
Sub3,0 %3,4 %1 000 00040 %
AVA3,2 %3,0 %757 00030 %
C More Total0,3 %0,2 %143 0006 %
MTV yhteensä25,4 %32,6 %1 762 00070 %
Nelonen5,1 %5,8 %1 150 00046 %
Jim2,4 %2,2 %697 00028 %
Liv2,7 %2,1 %805 00032 %
Hero1,3 %1,6 %560 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %11,8 %1 451 00058 %
TV52,3 %2,3 %853 00034 %
Kutonen1,1 %1,0 %586 00023 %
Frii3,2 %3,5 %615 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0001 %
TLC4,1 %3,5 %623 00025 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,4 %1 242 00050 %
STAR Channel2,3 %2,5 %647 00026 %
National Geographic Channel2,0 %1,7 %558 00022 %
Disney Finland4,3 %4,2 %876 00035 %
Paramount Network0,4 %0,3 %199 0008 %
AlfaTV0,7 %0,9 %394 00016 %
Muut2,5 %2,2 %464 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 066 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.