Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 086 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %26,4 %1 579 00061 %
Yle TV29,5 %10,3 %1 388 00053 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,5 %1 005 00039 %
Yle yhteensä44,0 %40,2 %1 780 00068 %
MTV314,1 %20,1 %1 567 00060 %
Sub3,9 %4,0 %1 126 00043 %
AVA1,5 %1,5 %739 00028 %
C More Total1,2 %1,0 %246 0009 %
MTV yhteensä20,7 %26,6 %1 737 00067 %
Nelonen6,2 %7,4 %1 342 00052 %
Jim3,0 %2,9 %905 00035 %
Liv1,7 %1,8 %796 00031 %
Hero1,4 %2,0 %668 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,1 %1 597 00061 %
TV52,8 %2,9 %943 00036 %
Kutonen3,8 %2,8 %876 00034 %
Frii1,9 %2,1 %639 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %58 0002 %
TLC1,4 %1,1 %537 00021 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,1 %1 279 00049 %
STAR Channel3,0 %2,6 %772 00030 %
National Geographic Channel4,1 %2,9 %802 00031 %
Disney Finland7,2 %5,5 %1 079 00041 %
Paramount Network0,6 %0,3 %207 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %467 00018 %
Muut4,4 %3,4 %668 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 086 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.