Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %26,3 %1 646 00063 %
Yle TV28,6 %8,1 %1 572 00060 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 100 00042 %
Yle yhteensä41,6 %37,3 %1 884 00072 %
MTV313,7 %19,9 %1 660 00064 %
Sub3,9 %4,4 %1 281 00049 %
AVA1,7 %1,8 %790 00030 %
C More Total3,6 %1,7 %435 00017 %
MTV yhteensä23,0 %27,9 %1 845 00071 %
Nelonen6,3 %7,9 %1 416 00054 %
Jim2,9 %2,7 %1 003 00039 %
Liv2,0 %2,4 %928 00036 %
Hero1,4 %1,9 %732 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,9 %1 654 00064 %
TV52,4 %2,4 %1 014 00039 %
Kutonen3,8 %3,2 %959 00037 %
Frii2,0 %2,0 %689 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %66 0003 %
TLC1,4 %1,3 %610 00023 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,1 %1 412 00054 %
STAR Channel3,2 %2,8 %849 00033 %
National Geographic Channel4,0 %2,9 %841 00032 %
Disney Finland7,2 %5,7 %1 126 00043 %
Paramount Network0,5 %0,3 %225 0009 %
AlfaTV0,7 %1,0 %529 00020 %
Muut4,6 %3,7 %714 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 172 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.