Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 151 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %10,4 %719 00052 %
Yle TV29,1 %7,2 %704 00051 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,6 %358 00026 %
Yle yhteensä22,3 %20,1 %907 00065 %
MTV314,3 %19,8 %800 00057 %
Sub6,8 %6,9 %580 00042 %
AVA3,4 %3,3 %334 00024 %
C More Total2,9 %1,3 %159 00011 %
MTV yhteensä27,4 %31,3 %924 00066 %
Nelonen8,7 %10,1 %654 00047 %
Jim3,8 %4,4 %441 00032 %
Liv3,5 %3,9 %411 00029 %
Hero1,7 %1,9 %268 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %20,3 %818 00059 %
TV53,9 %4,2 %461 00033 %
Kutonen4,4 %3,9 %380 00027 %
Frii2,2 %2,1 %256 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %28 0002 %
TLC3,4 %3,4 %318 00023 %
Warner Bros. Discovery14,3 %14,2 %712 00051 %
STAR Channel7,1 %5,5 %356 00026 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %324 00023 %
Disney Finland10,8 %7,8 %506 00036 %
Paramount Network1,3 %0,8 %117 0008 %
AlfaTV0,1 %0,2 %106 0008 %
Muut6,2 %5,2 %406 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 151 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.