Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %26,4 %3 252 00066 %
Yle TV27,6 %7,5 %2 920 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %2 156 00044 %
Yle yhteensä42,4 %37,3 %3 617 00074 %
MTV315,5 %22,2 %3 263 00066 %
Sub3,7 %4,0 %2 345 00048 %
AVA2,4 %2,5 %1 596 00032 %
C More Total2,5 %1,1 %639 00013 %
MTV yhteensä24,0 %29,7 %3 553 00072 %
Nelonen5,9 %7,1 %2 654 00054 %
Jim2,6 %2,4 %1 795 00037 %
Liv2,6 %2,9 %1 833 00037 %
Hero1,4 %1,8 %1 351 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,1 %3 126 00064 %
TV52,5 %2,4 %1 932 00039 %
Kutonen2,5 %2,1 %1 634 00033 %
Frii2,5 %2,5 %1 325 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %98 0002 %
TLC2,9 %2,7 %1 328 00027 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,9 %2 670 00054 %
STAR Channel2,8 %2,6 %1 455 00030 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %1 457 00030 %
Disney Finland5,9 %4,9 %2 011 00041 %
Paramount Network0,5 %0,3 %407 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %983 00020 %
Muut3,3 %2,7 %1 188 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 117 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.