Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %26,1 %1 699 00063 %
Yle TV27,4 %6,8 %1 545 00058 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,8 %1 101 00041 %
Yle yhteensä42,8 %36,7 %1 940 00072 %
MTV316,9 %24,1 %1 723 00064 %
Sub3,6 %3,7 %1 171 00044 %
AVA3,0 %3,0 %819 00031 %
C More Total1,5 %0,6 %284 00011 %
MTV yhteensä25,0 %31,3 %1 896 00071 %
Nelonen5,7 %6,3 %1 367 00051 %
Jim2,3 %2,2 %847 00032 %
Liv3,2 %3,2 %947 00035 %
Hero1,4 %1,7 %646 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,5 %1 644 00061 %
TV52,4 %2,4 %951 00036 %
Kutonen1,3 %1,1 %695 00026 %
Frii2,9 %3,0 %655 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %35 0001 %
TLC4,2 %3,9 %747 00028 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,5 %1 327 00050 %
STAR Channel2,5 %2,5 %659 00025 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %629 00023 %
Disney Finland4,6 %4,2 %940 00035 %
Paramount Network0,5 %0,3 %188 0007 %
AlfaTV0,9 %1,2 %455 00017 %
Muut2,7 %2,3 %588 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 245 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.