Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 264 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %25,2 %1 681 00063 %
Yle TV28,1 %8,0 %1 482 00055 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,6 %1 109 00041 %
Yle yhteensä43,1 %36,8 %1 943 00073 %
MTV317,9 %24,8 %1 783 00067 %
Sub3,2 %3,5 %1 134 00042 %
AVA2,5 %2,1 %803 00030 %
C More Total1,5 %0,7 %262 00010 %
MTV yhteensä25,0 %31,1 %1 940 00072 %
Nelonen5,4 %6,0 %1 419 00053 %
Jim2,1 %1,8 %920 00034 %
Liv3,1 %3,1 %965 00036 %
Hero1,3 %1,9 %622 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %12,8 %1 703 00064 %
TV52,5 %2,2 %958 00036 %
Kutonen1,2 %1,2 %699 00026 %
Frii2,8 %3,4 %691 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %22 0001 %
TLC4,0 %3,6 %727 00027 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,4 %1 408 00053 %
STAR Channel2,2 %2,2 %683 00026 %
National Geographic Channel2,4 %2,0 %625 00023 %
Disney Finland4,6 %4,2 %990 00037 %
Paramount Network0,5 %0,3 %203 0008 %
AlfaTV1,4 %2,1 %513 00019 %
Muut2,8 %2,3 %589 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 264 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.