Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 421 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,0 %3 276 00062 %
Yle TV28,9 %9,3 %2 996 00057 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,4 %2 228 00042 %
Yle yhteensä42,3 %37,8 %3 806 00072 %
MTV316,2 %22,3 %3 396 00064 %
Sub3,5 %3,9 %2 343 00044 %
AVA1,9 %1,7 %1 522 00029 %
C More Total2,5 %1,2 %687 00013 %
MTV yhteensä24,1 %29,1 %3 775 00071 %
Nelonen5,6 %6,4 %2 840 00054 %
Jim2,6 %2,1 %1 933 00037 %
Liv2,5 %2,7 %1 829 00035 %
Hero1,4 %2,0 %1 320 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,2 %3 334 00063 %
TV52,6 %2,4 %1 968 00037 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 627 00031 %
Frii2,2 %2,7 %1 316 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %80 0002 %
TLC2,8 %2,5 %1 323 00025 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,0 %2 801 00053 %
STAR Channel2,8 %2,4 %1 474 00028 %
National Geographic Channel3,2 %2,5 %1 443 00027 %
Disney Finland6,1 %4,9 %2 133 00040 %
Paramount Network0,5 %0,4 %449 0009 %
AlfaTV1,1 %1,7 %1 053 00020 %
Muut3,6 %3,1 %1 302 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 421 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.