Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 309 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,6 %1 163 00083 %
Yle TV27,5 %9,2 %982 00070 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,4 %818 00058 %
Yle yhteensä38,8 %36,1 %1 226 00088 %
MTV315,6 %20,7 %1 142 00082 %
Sub3,5 %3,7 %802 00057 %
AVA2,1 %2,0 %591 00042 %
C More Total2,4 %1,0 %204 00015 %
MTV yhteensä23,7 %27,4 %1 181 00084 %
Nelonen6,2 %7,0 %990 00071 %
Jim2,3 %1,7 %639 00046 %
Liv2,8 %3,1 %718 00051 %
Hero2,1 %2,9 %568 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %14,8 %1 124 00080 %
TV53,3 %3,2 %721 00051 %
Kutonen3,3 %2,9 %633 00045 %
Frii2,6 %3,0 %509 00036 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %43 0003 %
TLC2,8 %2,7 %471 00034 %
Warner Bros. Discovery12,3 %12,1 %967 00069 %
STAR Channel3,0 %2,5 %552 00039 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %573 00041 %
Disney Finland6,5 %5,1 %776 00055 %
Paramount Network0,5 %0,4 %170 00012 %
AlfaTV0,7 %1,0 %379 00027 %
Muut4,2 %3,1 %356 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 309 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.