Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 269 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %22,5 %1 123 00080 %
Yle TV28,1 %10,1 %962 00069 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %743 00053 %
Yle yhteensä37,7 %35,2 %1 212 00086 %
MTV315,4 %20,7 %1 080 00077 %
Sub4,5 %4,4 %749 00053 %
AVA2,2 %1,9 %570 00041 %
C More Total2,0 %0,7 %158 00011 %
MTV yhteensä24,2 %27,7 %1 154 00082 %
Nelonen8,2 %9,7 %975 00069 %
Jim2,4 %1,8 %611 00044 %
Liv2,8 %3,1 %619 00044 %
Hero1,7 %2,1 %525 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %16,7 %1 082 00077 %
TV53,1 %2,8 %671 00048 %
Kutonen2,9 %2,5 %589 00042 %
Frii3,0 %3,5 %506 00036 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %52 0004 %
TLC2,8 %2,9 %433 00031 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,9 %920 00066 %
STAR Channel3,2 %2,6 %505 00036 %
National Geographic Channel2,9 %2,3 %538 00038 %
Disney Finland6,2 %4,9 %728 00052 %
Paramount Network0,4 %0,3 %162 00012 %
AlfaTV0,3 %0,3 %295 00021 %
Muut4,1 %2,8 %296 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 269 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.