Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 935 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %22,6 %1 479 00061 %
Yle TV29,3 %12,4 %1 326 00055 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,4 %944 00039 %
Yle yhteensä39,8 %37,4 %1 671 00069 %
MTV314,3 %20,3 %1 461 00060 %
Sub4,4 %4,4 %1 095 00045 %
AVA1,3 %1,1 %642 00027 %
C More Total3,1 %1,0 %311 00013 %
MTV yhteensä23,1 %26,8 %1 656 00069 %
Nelonen7,9 %10,4 %1 330 00055 %
Jim3,2 %2,5 %886 00037 %
Liv2,0 %2,1 %770 00032 %
Hero1,4 %1,7 %617 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,7 %1 511 00063 %
TV52,5 %2,0 %884 00037 %
Kutonen3,8 %3,5 %852 00035 %
Frii1,9 %2,2 %597 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %63 0003 %
TLC1,5 %1,1 %529 00022 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,1 %1 266 00052 %
STAR Channel3,6 %2,7 %733 00030 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %754 00031 %
Disney Finland7,2 %5,2 %1 029 00043 %
Paramount Network0,4 %0,4 %185 0008 %
AlfaTV0,5 %0,5 %420 00017 %
Muut4,3 %3,9 %524 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 935 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.