Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 033 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %23,0 %1 520 00063 %
Yle TV213,1 %16,7 %1 395 00058 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,7 %1 018 00042 %
Yle yhteensä45,0 %43,3 %1 716 00071 %
MTV312,6 %17,4 %1 513 00063 %
Sub4,0 %4,2 %1 082 00045 %
AVA1,6 %1,3 %642 00027 %
C More Total0,9 %0,6 %191 0008 %
MTV yhteensä19,1 %23,5 %1 669 00069 %
Nelonen6,9 %8,3 %1 328 00055 %
Jim3,0 %2,2 %917 00038 %
Liv1,6 %1,7 %769 00032 %
Hero1,3 %1,6 %660 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %13,8 %1 520 00063 %
TV52,7 %2,8 %951 00039 %
Kutonen3,6 %3,4 %911 00038 %
Frii1,6 %1,7 %572 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %64 0003 %
TLC1,2 %1,1 %523 00022 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,1 %1 322 00055 %
STAR Channel3,3 %2,2 %764 00032 %
National Geographic Channel4,2 %2,9 %779 00032 %
Disney Finland7,5 %5,0 %1 036 00043 %
Paramount Network0,4 %0,3 %226 0009 %
AlfaTV0,5 %0,6 %400 00017 %
Muut4,1 %3,3 %624 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 033 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.