Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 148 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,6 %11,0 %669 00048 %
Yle TV211,1 %11,5 %675 00048 %
Yle Teema&Fem2,0 %2,2 %341 00024 %
Yle yhteensä25,8 %24,6 %873 00063 %
MTV312,1 %15,5 %742 00053 %
Sub6,3 %6,5 %538 00039 %
AVA3,0 %3,0 %292 00021 %
C More Total1,0 %0,5 %88 0006 %
MTV yhteensä22,3 %25,5 %913 00065 %
Nelonen8,7 %10,0 %705 00050 %
Jim4,6 %4,7 %420 00030 %
Liv3,3 %2,8 %386 00028 %
Hero1,7 %1,8 %283 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,2 %19,3 %849 00061 %
TV53,8 %4,4 %454 00033 %
Kutonen4,6 %4,8 %425 00030 %
Frii2,7 %2,6 %258 00018 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %22 0002 %
TLC3,3 %3,1 %316 00023 %
Warner Bros. Discovery15,7 %16,2 %704 00050 %
STAR Channel6,8 %4,7 %398 00029 %
National Geographic Channel4,0 %2,6 %323 00023 %
Disney Finland10,8 %7,2 %526 00038 %
Paramount Network1,0 %1,1 %139 00010 %
AlfaTV0,2 %0,2 %95 0007 %
Muut6,0 %5,9 %401 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 148 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.