Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %24,0 %1 639 00061 %
Yle TV211,0 %12,2 %1 513 00056 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,3 %1 048 00039 %
Yle yhteensä45,8 %40,5 %1 921 00072 %
MTV316,6 %22,8 %1 601 00060 %
Sub3,0 %3,3 %1 055 00039 %
AVA2,7 %2,3 %728 00027 %
C More Total0,4 %0,2 %150 0006 %
MTV yhteensä22,7 %28,7 %1 787 00067 %
Nelonen5,6 %5,9 %1 346 00050 %
Jim2,5 %2,4 %800 00030 %
Liv2,8 %2,4 %872 00033 %
Hero1,1 %1,4 %594 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %12,0 %1 573 00059 %
TV52,5 %2,5 %881 00033 %
Kutonen1,4 %1,3 %678 00025 %
Frii2,9 %3,1 %627 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC4,1 %4,0 %701 00026 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,4 %1 306 00049 %
STAR Channel2,1 %2,1 %654 00024 %
National Geographic Channel2,3 %2,0 %582 00022 %
Disney Finland4,4 %4,1 %919 00034 %
Paramount Network0,4 %0,4 %213 0008 %
AlfaTV0,6 %0,7 %396 00015 %
Muut2,7 %2,2 %538 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 230 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.