Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 106 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %24,1 %1 613 00065 %
Yle TV210,8 %12,2 %1 437 00057 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,3 %1 030 00041 %
Yle yhteensä46,0 %40,7 %1 834 00073 %
MTV316,6 %22,9 %1 560 00062 %
Sub2,9 %3,2 %1 011 00040 %
AVA2,7 %2,3 %728 00029 %
C More Total0,4 %0,3 %139 0006 %
MTV yhteensä22,6 %28,7 %1 732 00069 %
Nelonen5,5 %5,8 %1 291 00052 %
Jim2,5 %2,3 %792 00032 %
Liv2,8 %2,3 %861 00034 %
Hero1,1 %1,4 %594 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %11,9 %1 512 00060 %
TV52,5 %2,5 %870 00035 %
Kutonen1,4 %1,3 %657 00026 %
Frii2,9 %3,2 %616 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC4,1 %4,0 %690 00028 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,4 %1 273 00051 %
STAR Channel2,2 %2,1 %646 00026 %
National Geographic Channel2,3 %2,0 %575 00023 %
Disney Finland4,5 %4,1 %912 00036 %
Paramount Network0,4 %0,4 %209 0008 %
AlfaTV0,6 %0,7 %396 00016 %
Muut2,6 %2,1 %509 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 106 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.