Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 139 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %23,6 %3 134 00064 %
Yle TV211,9 %14,4 %2 832 00058 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,0 %2 048 00042 %
Yle yhteensä45,5 %41,9 %3 550 00072 %
MTV314,6 %20,3 %3 074 00063 %
Sub3,4 %3,7 %2 093 00043 %
AVA2,2 %1,8 %1 369 00028 %
C More Total0,7 %0,4 %330 0007 %
MTV yhteensä20,9 %26,2 %3 401 00069 %
Nelonen6,2 %7,0 %2 620 00053 %
Jim2,8 %2,3 %1 709 00035 %
Liv2,2 %2,0 %1 630 00033 %
Hero1,2 %1,5 %1 254 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %12,8 %3 032 00062 %
TV52,6 %2,7 %1 821 00037 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 567 00032 %
Frii2,3 %2,5 %1 187 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %97 0002 %
TLC2,7 %2,6 %1 212 00025 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,8 %2 595 00053 %
STAR Channel2,7 %2,1 %1 410 00029 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %1 354 00028 %
Disney Finland5,9 %4,6 %1 948 00040 %
Paramount Network0,4 %0,4 %436 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %796 00016 %
Muut3,4 %2,7 %1 134 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 139 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.