Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 025 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,2 %3 091 00063 %
Yle TV28,7 %9,3 %2 692 00055 %
Yle Teema&Fem4,5 %5,0 %2 121 00043 %
Yle yhteensä42,8 %39,4 %3 451 00070 %
MTV314,7 %20,4 %3 050 00062 %
Sub4,0 %4,3 %2 194 00045 %
AVA2,0 %1,6 %1 372 00028 %
C More Total2,0 %0,7 %547 00011 %
MTV yhteensä22,7 %27,0 %3 419 00070 %
Nelonen6,2 %7,7 %2 666 00054 %
Jim2,6 %2,2 %1 624 00033 %
Liv2,6 %2,5 %1 629 00033 %
Hero1,1 %1,4 %1 147 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,9 %3 044 00062 %
TV52,4 %2,0 %1 780 00036 %
Kutonen3,0 %3,3 %1 621 00033 %
Frii2,2 %2,3 %1 100 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %105 0002 %
TLC2,8 %2,8 %1 230 00025 %
Warner Bros. Discovery11,6 %11,4 %2 653 00054 %
STAR Channel2,9 %2,7 %1 394 00028 %
National Geographic Channel3,0 %2,3 %1 298 00026 %
Disney Finland5,8 %5,0 %1 985 00040 %
Paramount Network0,4 %0,3 %360 0007 %
AlfaTV0,5 %0,6 %849 00017 %
Muut3,7 %2,4 %1 050 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 025 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.