Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 101 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,8 %10,3 %633 00045 %
Yle TV210,4 %8,8 %631 00045 %
Yle Teema&Fem1,9 %2,4 %311 00022 %
Yle yhteensä24,1 %21,6 %831 00060 %
MTV312,3 %16,4 %738 00053 %
Sub8,3 %7,8 %570 00041 %
AVA2,5 %2,2 %265 00019 %
C More Total1,8 %0,8 %133 00010 %
MTV yhteensä24,8 %27,1 %893 00064 %
Nelonen8,6 %10,3 %676 00048 %
Jim4,2 %5,0 %405 00029 %
Liv3,8 %3,9 %386 00028 %
Hero1,3 %2,0 %253 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %21,2 %790 00057 %
TV53,3 %3,0 %397 00028 %
Kutonen4,4 %5,0 %403 00029 %
Frii1,7 %1,1 %178 00013 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %35 0002 %
TLC3,4 %3,6 %301 00022 %
Warner Bros. Discovery14,3 %14,2 %682 00049 %
STAR Channel7,3 %6,4 %413 00030 %
National Geographic Channel4,1 %3,3 %272 00019 %
Disney Finland11,5 %9,6 %534 00038 %
Paramount Network1,0 %1,0 %125 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %82 0006 %
Muut6,4 %5,0 %352 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 101 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.