Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 125 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %10,8 %644 00046 %
Yle TV29,3 %7,2 %590 00042 %
Yle Teema&Fem1,5 %2,0 %282 00020 %
Yle yhteensä22,6 %19,9 %837 00060 %
MTV313,6 %18,5 %755 00054 %
Sub7,3 %7,9 %583 00042 %
AVA2,5 %2,4 %258 00018 %
C More Total2,4 %1,8 %147 00010 %
MTV yhteensä25,8 %30,5 %901 00065 %
Nelonen7,0 %8,7 %604 00043 %
Jim3,6 %4,0 %361 00026 %
Liv2,9 %3,1 %368 00026 %
Hero1,3 %1,5 %216 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,3 %778 00056 %
TV53,9 %3,8 %502 00036 %
Kutonen4,3 %3,9 %385 00028 %
Frii2,1 %1,7 %224 00016 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %24 0002 %
TLC4,6 %4,2 %308 00022 %
Warner Bros. Discovery17,5 %16,4 %709 00051 %
STAR Channel8,1 %7,1 %364 00026 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %311 00022 %
Disney Finland11,6 %9,3 %481 00034 %
Paramount Network0,7 %1,0 %81 0006 %
AlfaTV0,3 %0,4 %134 00010 %
Muut6,7 %5,1 %315 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 125 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.