Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 960 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,0 %1 475 00061 %
Yle TV29,0 %9,7 %1 356 00056 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %966 00040 %
Yle yhteensä39,9 %37,1 %1 657 00069 %
MTV313,1 %18,0 %1 498 00062 %
Sub4,2 %4,6 %1 097 00045 %
AVA1,2 %1,0 %633 00026 %
C More Total2,9 %1,5 %322 00013 %
MTV yhteensä21,3 %25,0 %1 678 00070 %
Nelonen8,4 %11,8 %1 271 00053 %
Jim2,7 %2,3 %814 00034 %
Liv1,8 %2,0 %798 00033 %
Hero1,3 %1,5 %631 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,6 %1 477 00061 %
TV52,7 %2,7 %1 014 00042 %
Kutonen3,9 %3,4 %908 00038 %
Frii1,4 %1,4 %520 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %61 0003 %
TLC1,4 %1,1 %524 00022 %
Warner Bros. Discovery12,0 %10,7 %1 355 00056 %
STAR Channel3,5 %2,7 %743 00031 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %743 00031 %
Disney Finland7,3 %5,2 %1 014 00042 %
Paramount Network0,3 %0,3 %173 0007 %
AlfaTV0,5 %0,7 %427 00018 %
Muut4,5 %3,4 %544 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 960 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.