Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 016 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %20,1 %1 594 00066 %
Yle TV215,6 %19,2 %1 491 00062 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %976 00040 %
Yle yhteensä43,4 %41,8 %1 750 00072 %
MTV311,8 %15,2 %1 536 00064 %
Sub3,8 %4,6 %1 158 00048 %
AVA1,3 %0,9 %670 00028 %
C More Total3,0 %1,7 %350 00014 %
MTV yhteensä19,9 %22,3 %1 716 00071 %
Nelonen9,1 %12,4 %1 416 00059 %
Jim2,7 %2,3 %916 00038 %
Liv1,5 %1,7 %810 00034 %
Hero1,3 %1,7 %656 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,1 %1 623 00067 %
TV51,9 %1,7 %930 00039 %
Kutonen4,4 %3,8 %919 00038 %
Frii1,2 %1,2 %546 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %62 0003 %
TLC1,1 %1,0 %536 00022 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,5 %1 304 00054 %
STAR Channel2,8 %1,9 %724 00030 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %814 00034 %
Disney Finland6,5 %4,3 %1 081 00045 %
Paramount Network0,5 %0,5 %241 00010 %
AlfaTV0,5 %0,7 %457 00019 %
Muut3,9 %2,8 %529 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 016 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.