Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %21,6 %3 294 00067 %
Yle TV214,2 %16,3 %2 948 00060 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %1 986 00040 %
Yle yhteensä44,8 %40,8 %3 622 00074 %
MTV314,1 %18,5 %3 211 00065 %
Sub3,7 %4,2 %2 227 00045 %
AVA1,8 %1,3 %1 367 00028 %
C More Total2,0 %1,0 %569 00012 %
MTV yhteensä21,5 %24,9 %3 578 00073 %
Nelonen8,3 %11,4 %2 802 00057 %
Jim2,2 %2,0 %1 717 00035 %
Liv2,0 %2,1 %1 677 00034 %
Hero1,3 %1,7 %1 219 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,1 %3 245 00066 %
TV52,1 %2,1 %1 857 00038 %
Kutonen2,7 %2,4 %1 527 00031 %
Frii1,8 %1,8 %1 141 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %93 0002 %
TLC2,3 %2,3 %1 201 00024 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,0 %2 636 00054 %
STAR Channel2,5 %1,9 %1 327 00027 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 358 00028 %
Disney Finland5,1 %3,7 %1 951 00040 %
Paramount Network0,4 %0,3 %403 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %905 00018 %
Muut3,2 %2,3 %999 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 183 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.