Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 345 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %21,5 %1 210 00086 %
Yle TV212,8 %14,8 %1 058 00075 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,4 %785 00056 %
Yle yhteensä41,3 %39,7 %1 271 00091 %
MTV313,9 %17,2 %1 147 00082 %
Sub4,2 %4,9 %788 00056 %
AVA1,9 %1,3 %488 00035 %
C More Total1,8 %0,6 %161 00011 %
MTV yhteensä21,8 %24,0 %1 222 00087 %
Nelonen10,0 %13,1 %993 00071 %
Jim2,1 %2,0 %608 00043 %
Liv2,2 %2,3 %599 00043 %
Hero1,3 %1,6 %472 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,0 %1 091 00078 %
TV52,7 %2,5 %732 00052 %
Kutonen3,2 %2,7 %571 00041 %
Frii2,0 %2,1 %483 00034 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %51 0004 %
TLC2,4 %2,7 %422 00030 %
Warner Bros. Discovery12,0 %11,1 %955 00068 %
STAR Channel2,2 %1,5 %475 00034 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %535 00038 %
Disney Finland4,8 %3,3 %696 00050 %
Paramount Network0,4 %0,3 %155 00011 %
AlfaTV0,4 %0,5 %316 00023 %
Muut3,7 %2,1 %306 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 345 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.