Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 339 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %23,7 %1 232 00088 %
Yle TV25,7 %5,4 %982 00070 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %801 00057 %
Yle yhteensä35,9 %32,4 %1 280 00091 %
MTV315,9 %19,7 %1 186 00084 %
Sub3,7 %3,8 %783 00056 %
AVA2,5 %2,2 %646 00046 %
C More Total1,2 %0,8 %157 00011 %
MTV yhteensä23,3 %26,5 %1 237 00088 %
Nelonen12,1 %16,2 %1 048 00075 %
Jim2,8 %2,5 %615 00044 %
Liv2,1 %2,4 %663 00047 %
Hero1,7 %2,2 %511 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,7 %23,2 %1 162 00083 %
TV53,7 %3,6 %758 00054 %
Kutonen2,7 %2,3 %601 00043 %
Frii2,3 %2,4 %506 00036 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %42 0003 %
TLC2,8 %2,7 %448 00032 %
Warner Bros. Discovery11,9 %11,2 %991 00070 %
STAR Channel2,7 %2,3 %509 00036 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %517 00037 %
Disney Finland5,9 %4,3 %716 00051 %
Paramount Network0,4 %0,3 %153 00011 %
AlfaTV0,4 %0,4 %352 00025 %
Muut3,5 %1,7 %311 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 339 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.