Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 300 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %25,6 %1 725 00064 %
Yle TV26,5 %4,6 %1 496 00056 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,6 %1 071 00040 %
Yle yhteensä41,6 %33,9 %1 986 00074 %
MTV318,8 %24,7 %1 830 00068 %
Sub3,8 %4,0 %1 105 00041 %
AVA2,4 %2,0 %863 00032 %
C More Total0,7 %0,4 %207 0008 %
MTV yhteensä25,7 %31,2 %1 954 00073 %
Nelonen9,4 %12,8 %1 537 00057 %
Jim1,9 %1,9 %807 00030 %
Liv2,8 %2,7 %950 00035 %
Hero1,1 %1,5 %467 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,7 %1 756 00066 %
TV52,8 %2,5 %995 00037 %
Kutonen1,2 %1,1 %642 00024 %
Frii2,2 %2,3 %600 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC3,6 %3,4 %681 00025 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,4 %1 373 00051 %
STAR Channel2,3 %2,3 %670 00025 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %531 00020 %
Disney Finland4,0 %3,4 %929 00035 %
Paramount Network0,3 %0,3 %165 0006 %
AlfaTV0,8 %1,1 %449 00017 %
Muut2,6 %1,9 %490 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 300 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.