Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 274 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %26,2 %1 695 00063 %
Yle TV27,1 %5,5 %1 554 00058 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,6 %1 138 00042 %
Yle yhteensä43,1 %35,4 %1 990 00074 %
MTV317,5 %23,4 %1 799 00067 %
Sub3,7 %3,9 %1 146 00043 %
AVA2,3 %2,2 %841 00031 %
C More Total1,1 %0,3 %211 0008 %
MTV yhteensä24,6 %29,8 %1 983 00074 %
Nelonen9,4 %12,9 %1 583 00059 %
Jim2,0 %2,0 %822 00031 %
Liv2,8 %2,6 %880 00033 %
Hero1,0 %1,2 %602 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,8 %1 754 00065 %
TV52,1 %1,9 %958 00036 %
Kutonen1,1 %0,8 %628 00023 %
Frii2,2 %2,4 %702 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0001 %
TLC3,8 %4,0 %720 00027 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,4 %1 398 00052 %
STAR Channel2,4 %2,2 %708 00026 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %555 00021 %
Disney Finland4,3 %3,6 %1 011 00038 %
Paramount Network0,3 %0,3 %215 0008 %
AlfaTV0,9 %1,1 %454 00017 %
Muut2,0 %1,6 %485 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 274 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.