Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,6 %11,0 %703 00050 %
Yle TV29,5 %6,2 %721 00052 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,7 %352 00025 %
Yle yhteensä23,6 %18,9 %930 00067 %
MTV315,7 %19,4 %842 00060 %
Sub7,9 %8,4 %640 00046 %
AVA2,7 %2,9 %334 00024 %
C More Total1,9 %0,9 %116 0008 %
MTV yhteensä28,1 %31,6 %978 00070 %
Nelonen10,9 %15,0 %808 00058 %
Jim4,0 %3,9 %447 00032 %
Liv3,6 %4,0 %408 00029 %
Hero1,6 %2,1 %308 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,2 %24,9 %909 00065 %
TV54,0 %4,0 %510 00037 %
Kutonen3,4 %3,4 %419 00030 %
Frii1,6 %1,2 %251 00018 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %27 0002 %
TLC3,1 %2,9 %290 00021 %
Warner Bros. Discovery12,8 %12,5 %749 00054 %
STAR Channel6,7 %5,9 %451 00032 %
National Geographic Channel3,3 %1,9 %297 00021 %
Disney Finland10,0 %7,8 %572 00041 %
Paramount Network0,9 %0,9 %163 00012 %
AlfaTV0,2 %0,3 %118 0008 %
Muut4,1 %3,1 %375 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 172 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.