Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 178 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,7 %1 636 00063 %
Yle TV28,1 %6,7 %1 539 00059 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %1 074 00041 %
Yle yhteensä39,9 %35,5 %1 895 00073 %
MTV313,6 %18,1 %1 709 00066 %
Sub4,5 %4,9 %1 263 00049 %
AVA1,5 %1,6 %790 00030 %
C More Total2,6 %0,9 %341 00013 %
MTV yhteensä22,1 %25,6 %1 883 00072 %
Nelonen10,4 %15,1 %1 588 00061 %
Jim3,1 %2,7 %946 00036 %
Liv1,8 %2,1 %836 00032 %
Hero1,1 %1,4 %694 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %21,3 %1 735 00067 %
TV52,8 %2,6 %1 046 00040 %
Kutonen3,4 %2,9 %942 00036 %
Frii1,4 %1,4 %678 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %58 0002 %
TLC1,4 %1,1 %560 00022 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,5 %1 412 00054 %
STAR Channel3,5 %2,8 %829 00032 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %801 00031 %
Disney Finland7,2 %5,3 %1 146 00044 %
Paramount Network0,5 %0,3 %259 00010 %
AlfaTV0,7 %0,8 %499 00019 %
Muut3,6 %2,7 %582 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 178 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.