Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 322 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,9 %1 184 00084 %
Yle TV26,5 %6,1 %1 015 00072 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,4 %841 00060 %
Yle yhteensä37,8 %34,4 %1 254 00089 %
MTV314,2 %18,1 %1 145 00082 %
Sub4,1 %4,4 %816 00058 %
AVA2,4 %2,4 %666 00047 %
C More Total1,5 %0,3 %157 00011 %
MTV yhteensä22,2 %25,2 %1 222 00087 %
Nelonen12,1 %16,7 %1 015 00072 %
Jim2,7 %2,3 %609 00043 %
Liv2,3 %2,5 %616 00044 %
Hero1,3 %1,4 %543 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %23,0 %1 101 00078 %
TV53,3 %2,6 %758 00054 %
Kutonen2,8 %2,1 %591 00042 %
Frii2,3 %2,4 %549 00039 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %35 0002 %
TLC2,5 %2,7 %464 00033 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,1 %948 00068 %
STAR Channel3,1 %2,2 %526 00037 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %540 00038 %
Disney Finland6,0 %4,4 %748 00053 %
Paramount Network0,5 %0,2 %178 00013 %
AlfaTV0,5 %0,5 %337 00024 %
Muut3,3 %2,2 %286 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 322 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.