Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 320 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %23,5 %1 181 00084 %
Yle TV29,9 %8,1 %1 036 00074 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %847 00060 %
Yle yhteensä40,1 %34,5 %1 257 00090 %
MTV317,3 %22,6 %1 200 00086 %
Sub3,6 %3,8 %852 00061 %
AVA2,0 %1,9 %647 00046 %
C More Total1,6 %0,7 %143 00010 %
MTV yhteensä24,5 %29,1 %1 237 00088 %
Nelonen12,0 %15,5 %1 087 00077 %
Jim2,2 %1,6 %606 00043 %
Liv2,1 %2,3 %644 00046 %
Hero0,9 %1,1 %505 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %20,5 %1 166 00083 %
TV52,6 %2,4 %711 00051 %
Kutonen2,2 %1,9 %580 00041 %
Frii1,8 %1,7 %492 00035 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %35 0002 %
TLC2,3 %2,4 %444 00032 %
Discovery Networks Finland9,5 %8,8 %910 00065 %
FOX2,5 %2,3 %554 00039 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %449 00032 %
Fox Networks Group5,0 %4,0 %718 00051 %
Paramount Network0,4 %0,3 %161 00012 %
AlfaTV0,3 %0,3 %311 00022 %
Muut3,0 %2,4 %292 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 320 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.