Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 251 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %24,3 %3 313 00067 %
Yle TV211,0 %8,6 %2 949 00060 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %2 172 00044 %
Yle yhteensä43,3 %35,8 %3 733 00076 %
MTV318,7 %25,6 %3 501 00071 %
Sub3,2 %3,3 %2 337 00048 %
AVA1,9 %1,8 %1 685 00034 %
C More Total1,7 %0,9 %518 00011 %
MTV yhteensä25,5 %31,6 %3 740 00076 %
Nelonen9,8 %13,2 %3 189 00065 %
Jim2,2 %1,7 %1 702 00035 %
Liv1,9 %2,1 %1 744 00035 %
Hero0,7 %0,9 %1 168 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,9 %3 462 00070 %
TV51,9 %1,7 %1 760 00036 %
Kutonen1,6 %1,4 %1 433 00029 %
Frii1,4 %1,5 %1 130 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %94 0002 %
TLC2,1 %2,1 %1 161 00024 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,2 %2 531 00051 %
STAR Channel2,5 %2,5 %1 515 00031 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 253 00025 %
Disney Finland4,9 %4,1 %2 059 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %411 0008 %
AlfaTV0,5 %0,7 %870 00018 %
Muut3,0 %2,5 %1 080 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 251 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.