Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,6 %1 666 00064 %
Yle TV212,5 %9,9 %1 588 00061 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,6 %1 092 00042 %
Yle yhteensä42,5 %36,2 %1 936 00074 %
MTV315,6 %21,6 %1 779 00068 %
Sub3,8 %3,8 %1 252 00048 %
AVA1,4 %1,4 %788 00030 %
C More Total2,6 %1,5 %355 00014 %
MTV yhteensä23,3 %28,3 %1 915 00074 %
Nelonen10,8 %14,8 %1 703 00065 %
Jim2,6 %2,0 %941 00036 %
Liv1,2 %1,5 %818 00031 %
Hero0,8 %1,0 %655 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %19,3 %1 823 00070 %
TV52,0 %1,8 %924 00036 %
Kutonen2,5 %2,2 %845 00032 %
Frii1,1 %1,2 %564 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %67 0003 %
TLC1,0 %0,9 %527 00020 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,6 %1 301 00050 %
STAR Channel3,0 %3,0 %868 00033 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %735 00028 %
Disney Finland6,3 %5,1 %1 161 00045 %
Paramount Network0,2 %0,2 %212 0008 %
AlfaTV0,5 %0,6 %432 00017 %
Muut4,1 %3,7 %674 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 229 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.