Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %23,7 %1 632 00063 %
Yle TV28,2 %7,4 %1 573 00060 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %1 158 00045 %
Yle yhteensä38,6 %34,0 %1 923 00074 %
MTV316,4 %21,8 %1 772 00068 %
Sub4,5 %4,9 %1 306 00050 %
AVA1,7 %1,8 %902 00035 %
C More Total3,0 %1,6 %344 00013 %
MTV yhteensä25,5 %30,1 %1 930 00074 %
Nelonen9,3 %13,2 %1 624 00062 %
Jim3,0 %2,5 %939 00036 %
Liv1,3 %1,4 %801 00031 %
Hero1,2 %1,6 %650 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,7 %1 786 00069 %
TV52,6 %2,5 %1 092 00042 %
Kutonen3,2 %2,7 %907 00035 %
Frii1,4 %1,5 %584 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %79 0003 %
TLC1,1 %1,0 %549 00021 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,5 %1 396 00054 %
STAR Channel3,3 %2,6 %868 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,0 %796 00031 %
Disney Finland6,7 %4,7 %1 149 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %201 0008 %
AlfaTV0,5 %0,6 %464 00018 %
Muut3,9 %3,2 %654 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 229 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.