Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 342 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %22,8 %1 225 00087 %
Yle TV26,4 %6,5 %1 062 00076 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %912 00065 %
Yle yhteensä36,6 %32,2 %1 286 00092 %
MTV318,2 %23,1 %1 234 00088 %
Sub4,4 %4,9 %900 00064 %
AVA2,5 %2,3 %733 00052 %
C More Total1,9 %0,8 %147 00010 %
MTV yhteensä27,0 %31,1 %1 285 00092 %
Nelonen11,2 %14,7 %1 102 00078 %
Jim2,6 %2,1 %683 00049 %
Liv2,3 %1,8 %640 00046 %
Hero1,5 %1,9 %518 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,5 %1 186 00084 %
TV52,6 %2,6 %795 00057 %
Kutonen2,7 %2,3 %654 00047 %
Frii1,9 %1,9 %495 00035 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %44 0003 %
TLC2,5 %2,4 %482 00034 %
Discovery Networks Finland10,4 %9,7 %988 00070 %
FOX2,5 %2,0 %542 00039 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %564 00040 %
Fox Networks Group4,8 %3,6 %743 00053 %
Paramount Network0,4 %0,2 %176 00013 %
AlfaTV0,3 %0,3 %308 00022 %
Muut3,1 %2,3 %306 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 342 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.