Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %23,4 %3 378 00064 %
Yle TV27,6 %6,7 %3 197 00061 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %2 331 00044 %
Yle yhteensä39,3 %32,8 %3 953 00075 %
MTV319,0 %25,0 %3 764 00071 %
Sub3,8 %4,1 %2 585 00049 %
AVA2,2 %2,1 %1 917 00036 %
C More Total2,0 %1,0 %566 00011 %
MTV yhteensä27,1 %32,2 %4 066 00077 %
Nelonen10,9 %15,3 %3 368 00064 %
Jim2,4 %1,8 %1 806 00034 %
Liv1,9 %1,8 %1 715 00032 %
Hero1,0 %1,3 %1 181 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %20,2 %3 688 00070 %
TV52,3 %2,2 %2 109 00040 %
Kutonen2,1 %1,7 %1 589 00030 %
Frii1,7 %1,7 %1 210 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %114 0002 %
TLC2,2 %2,1 %1 278 00024 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,3 %2 863 00054 %
STAR Channel2,5 %2,1 %1 582 00030 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %1 386 00026 %
Disney Finland4,8 %3,5 %2 111 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %374 0007 %
AlfaTV0,5 %0,5 %857 00016 %
Muut2,8 %2,3 %1 084 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 569 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.