Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,5 %32,6 %1 141 00096 %
Yle TV27,2 %6,9 %992 00083 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %873 00073 %
Yle yhteensä51,1 %42,7 %1 152 00096 %
MTV319,5 %26,0 %1 086 00091 %
Sub2,1 %2,7 %778 00065 %
AVA1,5 %1,5 %576 00048 %
C More Total1,8 %1,0 %183 00015 %
MTV yhteensä25,0 %31,2 %1 102 00092 %
Nelonen7,2 %10,8 %941 00079 %
Jim1,9 %1,3 %583 00049 %
Liv1,4 %1,6 %593 00050 %
Hero0,6 %0,9 %397 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %14,5 %1 012 00085 %
TV51,4 %1,5 %624 00052 %
Kutonen1,1 %1,0 %453 00038 %
Frii1,6 %2,0 %444 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %21 0002 %
TLC1,8 %1,5 %425 00036 %
Discovery Networks Finland7,0 %6,5 %802 00067 %
FOX1,3 %1,4 %401 00034 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %445 00037 %
Fox Networks Group3,4 %2,7 %578 00048 %
Paramount Network0,1 %0,0 %55 0005 %
AlfaTV0,9 %1,0 %423 00035 %
Muut1,3 %1,3 %228 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 163 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.