Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 166 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,2 %32,9 %1 155 00096 %
Yle TV26,8 %5,0 %988 00082 %
Yle Teema&Fem4,5 %5,2 %930 00078 %
Yle yhteensä52,5 %43,1 %1 161 00097 %
MTV320,9 %28,2 %1 084 00090 %
Sub1,7 %1,8 %680 00057 %
AVA1,6 %1,4 %546 00046 %
C More Total0,6 %0,6 %117 00010 %
MTV yhteensä24,8 %32,0 %1 114 00093 %
Nelonen6,7 %10,1 %922 00077 %
Jim1,9 %1,1 %586 00049 %
Liv1,5 %1,7 %612 00051 %
Hero0,6 %0,7 %398 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,6 %984 00082 %
TV51,1 %1,0 %567 00047 %
Kutonen1,4 %1,3 %453 00038 %
Frii1,5 %1,9 %436 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %21 0002 %
TLC1,7 %1,3 %408 00034 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,8 %767 00064 %
STAR Channel1,1 %1,1 %391 00033 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %434 00036 %
Disney Finland3,4 %2,6 %558 00047 %
Paramount Network0,2 %0,2 %97 0008 %
AlfaTV0,9 %1,1 %491 00041 %
Muut1,7 %1,6 %213 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 166 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.