Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 342 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %22,9 %1 233 00088 %
Yle TV27,0 %6,0 %1 037 00074 %
Yle Teema&Fem3,9 %4,1 %859 00061 %
Yle yhteensä38,2 %33,0 %1 282 00091 %
MTV319,8 %25,0 %1 214 00087 %
Sub3,7 %3,8 %839 00060 %
AVA2,4 %2,4 %722 00052 %
C More Total0,4 %0,4 %103 0007 %
MTV yhteensä26,3 %31,6 %1 268 00090 %
Nelonen10,6 %14,0 %1 066 00076 %
Jim2,7 %2,1 %668 00048 %
Liv2,2 %2,1 %661 00047 %
Hero1,0 %1,3 %523 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,5 %1 160 00083 %
TV52,7 %2,4 %737 00053 %
Kutonen2,5 %2,1 %620 00044 %
Frii1,9 %2,1 %492 00035 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %43 0003 %
TLC2,0 %1,7 %486 00035 %
Discovery Networks Finland9,8 %8,6 %982 00070 %
FOX3,0 %2,4 %576 00041 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %511 00037 %
Disney Finland5,6 %4,3 %759 00054 %
Paramount Network0,4 %0,3 %175 00013 %
AlfaTV0,4 %0,5 %436 00031 %
Muut2,8 %2,2 %297 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 342 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.