Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %23,9 %3 342 00068 %
Yle TV27,3 %5,6 %2 940 00060 %
Yle Teema&Fem3,7 %4,1 %2 263 00046 %
Yle yhteensä40,8 %33,7 %3 706 00075 %
MTV320,8 %27,3 %3 544 00072 %
Sub3,2 %3,2 %2 304 00047 %
AVA2,1 %2,0 %1 759 00036 %
C More Total0,5 %0,5 %361 0007 %
MTV yhteensä26,6 %33,0 %3 811 00078 %
Nelonen9,7 %13,7 %3 079 00063 %
Jim2,6 %2,0 %1 850 00038 %
Liv2,1 %2,0 %1 792 00036 %
Hero0,8 %0,9 %1 208 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,7 %3 419 00070 %
TV52,0 %1,9 %1 891 00039 %
Kutonen2,3 %1,9 %1 591 00032 %
Frii1,5 %1,7 %1 207 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %108 0002 %
TLC1,9 %1,5 %1 240 00025 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,3 %2 704 00055 %
STAR Channel3,0 %2,3 %1 488 00030 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 291 00026 %
Disney Finland5,5 %4,0 %2 000 00041 %
Paramount Network0,4 %0,3 %446 0009 %
AlfaTV0,6 %0,7 %1 064 00022 %
Muut2,8 %2,4 %1 006 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 249 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.