Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2020
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %23,3 %1 782 00067 %
Yle TV26,9 %5,1 %1 577 00059 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,9 %1 203 00045 %
Yle yhteensä40,9 %32,4 %2 014 00075 %
MTV324,0 %30,9 %1 973 00074 %
Sub2,7 %2,6 %1 177 00044 %
AVA2,5 %2,2 %950 00036 %
C More Total0,2 %0,3 %147 0005 %
MTV yhteensä29,5 %36,1 %2 112 00079 %
Nelonen10,7 %15,0 %1 669 00062 %
Jim1,8 %1,4 %844 00032 %
Liv2,6 %2,4 %965 00036 %
Hero0,5 %0,7 %493 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,4 %1 852 00069 %
TV51,8 %1,7 %918 00034 %
Kutonen1,1 %1,0 %668 00025 %
Frii1,7 %1,8 %594 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0002 %
TLC2,6 %2,1 %690 00026 %
Discovery Networks Finland7,5 %6,7 %1 378 00051 %
FOX1,9 %1,7 %667 00025 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %548 00020 %
Disney Finland3,5 %2,7 %924 00035 %
Paramount Network0,4 %0,3 %200 0007 %
AlfaTV0,5 %0,6 %496 00019 %
Muut2,1 %1,9 %462 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 328 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.