Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 384 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %24,0 %1 786 00067 %
Yle TV26,9 %5,2 %1 629 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %1 082 00040 %
Yle yhteensä40,3 %32,5 %2 029 00076 %
MTV322,9 %30,0 %1 987 00074 %
Sub2,3 %2,2 %1 041 00039 %
AVA2,2 %2,1 %953 00036 %
C More Total1,0 %0,3 %263 00010 %
MTV yhteensä28,4 %34,5 %2 132 00080 %
Nelonen11,4 %15,5 %1 693 00063 %
Jim2,3 %1,5 %861 00032 %
Liv2,6 %2,5 %951 00036 %
Hero0,7 %0,7 %538 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %20,2 %1 851 00069 %
TV52,3 %2,5 %1 038 00039 %
Kutonen1,1 %1,2 %724 00027 %
Frii2,0 %2,0 %598 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0001 %
TLC2,5 %1,9 %671 00025 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,8 %1 442 00054 %
STAR Channel1,7 %1,7 %673 00025 %
National Geographic Channel1,5 %0,9 %530 00020 %
Disney Finland3,2 %2,6 %934 00035 %
Paramount Network0,3 %0,3 %185 0007 %
AlfaTV0,4 %0,5 %394 00015 %
Muut2,2 %1,7 %465 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 384 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.